Rogersの共感に関するHoffmanのrole-takingの観点からの再検討

アクセス数 : 1002
ダウンロード数 : 2125

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 10
ファイル情報(添付)
AA11625039_56_171.pdf 449 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
Rogersの共感に関するHoffmanのrole-takingの観点からの再検討
タイトル ( eng )
Reexamination of Rogers' Concept of Empathy from the Viewpoint of Hoffman's Concept of Role-taking
作成者
松尾 良和
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
56
開始ページ 171
終了ページ 180
抄録
Rogers' concept of empathy is seen as one of the fundamental in almost all schools of psychotherapy. But to fully understand his concept, careful examination of his works is needed. As he often described his concept in abstract ways, and as he preferred to write about psychotherapeutic attitude, rather than concrete technique, there is much room for misreading. We reviewed the vicissitude of his concept of empathy through his major works, and then examined it from the viewpoint of Hoffman's concept of role-taking.
著者キーワード
empathy
role-taking
self-focused
other-focused
共感
役割取得
自己注視的
他者注視的
NDC分類
心理学 [ 140 ]
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2007-12-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039