アクセス数 : 868
ダウンロード数 : 172

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
KJ00004388908.pdf 753 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
素人の性格認知の発達
タイトル ( eng )
Development of naive personality perception
作成者
林 智幸
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science
52
開始ページ 297
終了ページ 303
抄録
Lay persons usually understand that the personality has consistency and causality. They also have the knowledge of what contents the personality consists of. Research of "theories of mind," which focuses on the developmental processes of the naive understanding of mind, suggests three stages : (a) alignment of actions (imitation) fosters the foundation of social cognition in young children (i.e., understanding that the mind causes behaviors, grasping the identity of a person, and discovering others' intentionality) ; (b) understanding of emotions helps young children learn causality and evaluative dimensions of behaviors ; and (c) older children and adults understand the consistency of personality and the evaluative dimensions of personality based on Big Five.
著者キーワード
子どもの性格認知
心の理論
発達
child's personality perception
theories of mind
development
NDC分類
心理学 [ 140 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
発行日 2004-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039