広島外国語教育研究
23号
2020-03-01 発行
最新号
ISSN : 1347-0892
発行元 : 広島大学外国語教育研究センター
Utilizing the CALL System for Tight-spaced Group Work
榎田 一路;
PP. 1 - 12
Developing a Syllabus for Teaching Communication Strategies to Japanese Students
達川 奎三;
PP. 13 - 30
A Report on Facilitating Online English Vocabulary Learning with a Quiz
高橋 有加;
PP. 31 - 44
A Multiple Hurdle Model for Students’ Conversions in Online English Learning Materials
草薙 邦広;
PP. 45 - 61
Information Media and Project-based Learning for German Beginners
岩崎 克己;
PP. 63 - 94
The Curriculum and Textbooks of the Orientation Course for Migrants and Refugees in Germany
吉満 たか子;
PP. 95 - 110
小説化作品とその教育的可能性
Howell, Peter;
PP. 111 - 120
クォーター制導入の教養教育英語科目への影響
Morita, Mitsuhiro;
PP. 121 - 136
TOEIC® スピーキング・ライティングテストと通常の1年生英語ライティングクラスとの統合
Uenishi, Koji; Fraser, Simon; Takita, Fuyuko; Sakaue, Tatsuya; Selwood, Jaime; Kida, Shusaku;
PP. 137 - 148
ジョウゼフ・コンラッド「青春」における帆船と蒸気船の記憶
Enokida, Kazumichi; Davies, Walter; Fraser, Simon;
PP. 149 - 161
英語ライティング授業におけるFacebook使用に対する受け止め
Lauer, Joe;
PP. 163 - 176
日本人留学生によるハンガリー語修得に関する考察 : 現地でのケース・スタディの報告
Tanabe, Julia;
PP. 177 - 192
異文化間の感受性と異文化コミュニケーションにおける民族中心的態度への影響
Takita, Fuyuko;
PP. 193 - 200
医学に特化した英語教育(EMP)プロジェクトの総括
Davies, Walter; Fraser, Simon; Tatsukawa, Keiso; Enokida, Kazumichi;
PP. 201 - 216
教室外でのデジタルテクノロジーを活用したポスター発表活動
Selwood, Jaime;
PP. 217 - 228
The Usefulness of Social Networks for Learning L2 German in Japan
Harting, Axel;
PP. 229 - 241