広島外国語教育研究
16号
2013-03-01 発行
最新号
ISSN : 1347-0892
発行元 : 広島大学外国語教育研究センター
Blended Learning Using Visually-Enhanced Original English Learning Podcasts
榎田 一路;
PP. 1 - 13
ポッドキャストの可能性 : 日本の大学におけるポッドキャスティング
Selwood, James;
PP. 15 - 30
学生の英語学習ポッドキャストの活用実態調査
Lauer, Joe;
PP. 31 - 38
英語学習ポッドキャストにおける発音練習の導入
Lauer, Joe;
PP. 39 - 41
Practical Usage of QR Codes in the English Classroom
山本 五郎;
PP. 43 - 48
医学部3年生を対象とした「医学英語」集中講座の導入とその評価
Davies, Walter; Fraser, Simon; Lauer, Joe; Howell, Peter;
PP. 49 - 64
医学専攻大学生のためのコーパスの構築と語彙学習リストの編纂
Fraser, Simon;
PP. 65 - 88
日本の大学における医学目的のための医者の英語使用と英語力向上との関連性
Davies, Walter;
PP. 89 - 101
A Review of English Textbooks at Primary School in Japan : Learning from Chinese and Thai English Textbooks
上西 幸治;
PP. 103 - 123
A Study on the Discourse Competence of Japanese Junior High School Students (1) : Their Understanding and Awareness of Coherence
達川 奎三;
PP. 125 - 146
English Reading Skills to Be Developed through Literary Texts : From the Viewpoint of the New Course of Study and Theories of Communication Skills
小野 章;
PP. 147 - 158
An Analysis of Collocations in Intermediate-level EFL Learners' Writings
阪上 辰也;
PP. 159 - 169
In-Class Extensive Reading Activity to Assist Self-Paced Learning in a Large Class-Size Environment
鬼田 崇作;
PP. 171 - 181
学生の級友によるフィードバックと自己評価の振り返り
Song, Katherine;
PP. 183 - 201
日本に住む留学生の交渉スタイルの比較
Takita, Fuyuko;
PP. 203 - 221
学習者の言語レベルへのクラスルーム言語の適合に関して : 日本人ドイツ語学習者を対象としたアンケート調査結果
Harting Axel;
PP. 223 - 237
New Improvements in Hiroshima University's On-line German Grammar Exercise-Generating System
岩崎 克己;
PP. 239 - 259
Language Policy of Switzerland and German Classes at a High School in Canton Ticino
吉満 たか子;
PP. 261 - 272
The Pedagogic Principles of Teaching Russian Adjectives to Japanese Students
トルストグゾフ セルゲイ;
PP. 273 - 282