広島外国語教育研究
14号
2011-03-01 発行
最新号
ISSN : 1347-0892
発行元 : 広島大学外国語教育研究センター
How Watching a Speaker Helps L2 Listening Comprehension : Its Effectiveness and Learners' Feedback
達川 奎三;
PP. 1 - 16
A Pedagogical Plan for "Communication IA" at Hiroshima University
築道 和明;
PP. 17 - 32
日本の小学校における英語教育に関する課題
Davies, Walter; Tsuido, Kazuaki; Otani, Midori;
PP. 33 - 46
Effects of Different Approaches to Out-of-Class Learning of English on TOEIC Score Gains
磯田 貴道; 田頭 憲二;
PP. 47 - 59
Weekly Use of Original English-Learning Podcasts in Classrooms
榎田 一路;
PP. 71 - 82
談話分析におけるWiddowsonの発話行為理論の利用
Davies, Walter;
PP. 83 - 99
ドイツ語か日本語か, 日本のドイツ語授業におけるクラスルーム言語の選択について
Harting, Axel;
PP. 101 - 115
German Tests of University Entrance Examinations in Korea and Japan
吉満 たか子;
PP. 117 - 129
誤りの気付きとその修正による自立した書き手の育成
Song, Katherine;
PP. 131 - 149
Listening Activities Using Audio CDs of Graded Readers Literature : The Effects on Japanese EFL Learners at the University Level
小野 章; 山内 勝弘;
PP. 151 - 162
Improving Japanese Students' Output Skills in Chinese
滕 小春;
PP. 163 - 172