学校教育実践学研究
28巻
2022-03-18 発行
最新号
ISSN : 1341-111X
発行元 : 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
生徒指導・教育相談
The Effect of the Educational Clinical Program of "Niko Niko Room" on the Coordination and Consultation Skills of Teachers: An Analysis of SCAT for Graduate School Graduates
米田 成; 山崎 茜; エリクソン ユキコ; 栗原 慎二;
PP. 1 - 8
学習指導法・教材およびカリキュラム開発
Kanji Learning Instructions in Elementary Schools in Japan through Web Surveys: Focusing on Instruction of Learning Strategies
岩本 匡矢; 深谷 達史;
PP. 9 - 16
A Study of Ethical Perspectives for the Development of Teaching Materials of Biology in Elementary and Junior High School Science
竹下 俊治; 富川 光;
PP. 17 - 20
The Characteristics of the Citizenship Curriculum in Digital Age: The Case of Digital Civics Toolkit to Promote Political Participation
川口 広美; 神田 颯; 今井 祐介; 宇ノ木 啓太; 藤井 結子; 村田 一朗; 両角 遼平; 奥村 尚; 河原 洸亮;
PP. 21 - 29
Reading Instruction in the EFL Classroom: Oscar Wilde’s The Selfish Giant as an Authentic Text for Senior High School Learners in Japan
小野 章; カビール ラッセル S.; 中原 瑞公;
PP. 31 - 36
教師教育・教員養成
An Analysis of Lecture on “Money recasting of Genroku”: Fusion of Education on History and Economics
森田 英樹;
PP. 37 - 44
A Genealogy of Child-Focused Ethnography Research: Questioning the Significance of its Use in Pedagogy of Physical Education
岩田 昌太郎; 敖敦 其其格; 奥川 聖純; 檜垣 侑揮; 松本 ミユ; 村上 遥菜; 沖津 善;
PP. 45 - 56
A narrative Inquiry on Teaching Practice Instruction for School-based Teacher Educators
宮本 勇一; 粟谷 好子; 石川 照子; 西村 豊; 深見 智一; 両角 遼平;
PP. 57 - 68
Intercultural Dialogues for Moral Education: On Importance of Religious Self-Awareness
デラコルダ川島 ティンカ;
PP. 69 - 73
An Exploratory Study on the Process of Professional Identity Acquisition for Teacher Educators: the Transitions and Difficulties in the Process
大坂 遊; 泉村 靖治; 櫻井 良種; 田中 雅子; 八島 恵美; 河村 真由美;
PP. 81 - 91
Making Meaning of Appointed School-Transfer-Experiences for High-School Teachers: An Explorative Inquiry Through Self-Study
岡村 美由規; 祝迫 直子; 前元 功太郎; 山本 佳代子; 河原 洸亮;
PP. 93 - 104
Self-Study for Professional Development of Teacher Educators: Introduction, Localization, and Divergence in the Context of Japanese Society
齋藤 眞宏; 大坂 遊; 渡邉 巧; 草原 和博;
PP. 105 - 120
国際理解教育
Content Analysis of Population Unit in the Textbook “Oxford IB Diploma Programme: Geography”
由井 義通; 熊原 康博; 阪上 弘彬; 佟 亜斎娜; 横川 知司; 潘 意涵; 孟 瑜; 陶 子; 岩佐 佳哉; 原田 歩; 劉 暁一; 沈 彧磬; 鄧 竹珂; 清水 優生; 住谷 侑也; 近沢 菜々子; 中村 光希; 王 莹;
PP. 121 - 128
The Concept of Integration in History Textbooks in Taiwan
小川 佳万; 小野寺 香; 石井 佳奈子;
PP. 129 - 136
学校経営・学級経営
Survey for Children about Picture Book that Convey the Significance of Class Activities(2)
若松 昭彦; 松本 浩司; 橋本 久美; 廣田 誠; 隂 菜穂子; 山本 耕祐; 川原 陽子; 横山 謙治; 岸本 勝義; 若松 美沙;
PP. 137 - 144
教育評価
A Model Analysis of the Influence of Early Childhood Experiences and Family Environment on Future Interest in Science at Elementary School
松浦 拓也; 中村 大輝; 堀田 晃毅;
PP. 145 - 148
総合的な学習
Development of a Generalized Curriculum of Field Research for Junior High School: A Case Study of Shiwa Junior High School in Higashi-Hiroshima City
熊原 康博; 岩佐 佳哉; 横川 知司; 原田 歩; 三宅 将己; 毛利 奈美子; 山垣内 智彦; 沖 慧美;
PP. 149 - 156