EVRI研究プロジェクト叢書 3巻
2020-06 発行

Lesson Study Manual for Teacher Educators: International Edition

KIMURA, Hirokazu 大学院人間社会科学研究科 広大研究者総覧
TANAHASHI, Kenji 大学院人間社会科学研究科 広大研究者総覧
KUSAHARA, Kazuhiro 大学院人間社会科学研究科 広大研究者総覧
YOSHIDA, Nariakira 大学院人間社会科学研究科 広大研究者総覧
MARUYAMA, Yasushi 大学院人間社会科学研究科 広大研究者総覧
KOYAMA, Masataka 大学院人間社会科学研究科 広大研究者総覧
SUZUKI, Yumiko 大学院人間社会科学研究科 広大研究者総覧
KINOSHITA, Hiroyoshi 大学院人間社会科学研究科 広大研究者総覧
KUWAYAMA, Hisashi 大学院人間社会科学研究科 広大研究者総覧
YAMASAKI, Takahito 大学院人間社会科学研究科 広大研究者総覧
KAGEYAMA, Kazuya 大学院人間社会科学研究科 広大研究者総覧
IWATA, Shotaro 大学院人間社会科学研究科 広大研究者総覧
SAITO, Kazuhiko 大学院人間社会科学研究科 広大研究者総覧
TAKESHITA, Shunji 大学院人間社会科学研究科 広大研究者総覧
Crimson Ineractive Pvt. Ltd.
本文ファイル
BERP_3.pdf 1.25 MB
目次
1. Introducing Lesson Studies: The Structure and Use of this Book … 1
2. Why Is Lesson Sudies: Necessary for a Teacher Educator? … 5
3. Steps in Lesson Studies … 10
 1. Organize a Study Group for Lesson Studies … 11
 2. Pre-Lesson Meeting Before a Research Lesson … 13
 3. Implementing and Observing a Research Lesson … 17
 4. Post-Lesson Meeting … 23
 5. Assessing the Lesson for Progress … 29
 6. Increase the Members of Lesson Studies … 31
4. Conclusion … 35
5. Frequently Asked Questions (FAQs) … 37
権利情報
© 2015 original version
All rights reserved. No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or by any means, electronic or mechanical, including photocopy, or any information storage and retrieval system, without permission from the institution.
備考
リポジトリへの掲載許可を得ていない箇所は,塗りつぶしを施して掲載しています。