幼年教育研究年報 40巻
2018-10-19 発行

F・W・A・フレーベルの教え子・関係者によるフレーベル教育活動の評価 : 書簡集『フレーベル賛歌 ― 子どもと人間の友あての女性たちの書簡』に焦点化して

A Study on the Evaluation of Fröbel’s educational Activities by its Pupils and the Persons: Focusing on Fröbel’s Collection of Letters: “Mein lieber Herr Fröbel!”
小笠原 道雄
本文ファイル
抄録
The purpose of this study is to make on the evaluation of Fröbel’s educational activities by its pupils and the persons, especially, on Fröbel’s Collection of Letters: “Mein lieber Herr Fröbel!” achieved by reading material.
As published material use to the following writer’s properties materials:
1. (Japanese) TsugioIWASAKI (ed.); FUREHBERUSANKA (Fröbel=Hymn), FUREHBERUKAN, 1991.
2. (Deutsch) Helmut KOENIG (Hrsg.); “Mein lieber Herr Fröbel! – Briefe von Frauen u. Jungfrauen an den Kinder − und Menschenfreude”, Volk und Wissen, 1990.
キーワード
F·W·A·Fröbel
evaluation
kindergarten
Fröbel’s Collection of Letters
権利情報
Copyright (c) 2018 幼年教育研究年報編集委員会