このエントリーをはてなブックマークに追加
ID 51667
本文ファイル
別タイトル
Literature Review of English-Medium Instruction at Higher Education
著者
堀内 喜代美
キーワード
EMI
English-taught degree program
globalization
international students
EMI
英語学位プログラム
グローバル化
留学生
抄録(英)
The purpose of this study is to review the trends and issues of English-Medium Instruction (EMI) degree programs at higher education. EMI programs at higher education in Japan were launched under the government policy in 2009 aiming to attract the excellent international students and to enhance the global competitiveness of Japanese universities. Since then, EMI programs have kept expanding but as the provision of such programs is still a peripheral phenomenon, not enough attention has been paid for it. By reviewing previous literature in Europe, East Asia, and Japan, this study attempts to clarify the similarities and differences of EMI programs among those regions. With comparative perspectives, the study seeks to present the implications of issues and challenges for Japanese universities that should be investigated in the future research of this field.
掲載誌名
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
2号
開始ページ
549
終了ページ
558
出版年月日
2021-12-23
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科
ISSN
2436-0333
NCID
言語
日本語
NII資源タイプ
紀要論文
広大資料タイプ
学内刊行物(紀要等)
DCMIタイプ
text
フォーマット
application/pdf
著者版フラグ
publisher
権利情報
Copyright (c) 2021 人間社会科学研究科
部局名
人間社会科学研究科
他の一覧



過去1年のアクセス数 : ?
過去1年の本文閲覧数 : ?


今月のアクセス数 : ?
今月の本文閲覧数 : ?