英語学位プログラムの動向と課題
この文献の参照には次のURLをご利用ください : http://doi.org/10.15027/51667
ID | 51667 |
本文ファイル | |
別タイトル | Literature Review of English-Medium Instruction at Higher Education
|
著者 |
堀内 喜代美
|
キーワード | EMI
English-taught degree program
globalization
international students
EMI
英語学位プログラム
グローバル化
留学生
|
抄録(英) | The purpose of this study is to review the trends and issues of English-Medium Instruction (EMI) degree programs at higher education. EMI programs at higher education in Japan were launched under the government policy in 2009 aiming to attract the excellent international students and to enhance the global competitiveness of Japanese universities. Since then, EMI programs have kept expanding but as the provision of such programs is still a peripheral phenomenon, not enough attention has been paid for it. By reviewing previous literature in Europe, East Asia, and Japan, this study attempts to clarify the similarities and differences of EMI programs among those regions. With comparative perspectives, the study seeks to present the implications of issues and challenges for Japanese universities that should be investigated in the future research of this field.
|
掲載誌名 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
|
号 | 2号
|
開始ページ | 549
|
終了ページ | 558
|
出版年月日 | 2021-12-23
|
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科
|
ISSN | 2436-0333
|
NCID | |
言語 |
日本語
|
NII資源タイプ |
紀要論文
|
広大資料タイプ |
学内刊行物(紀要等)
|
DCMIタイプ | text
|
フォーマット | application/pdf
|
著者版フラグ | publisher
|
権利情報 | Copyright (c) 2021 人間社会科学研究科
|
部局名 |
人間社会科学研究科
|
他の一覧 |
過去1年のアクセス数 : ? 件
過去1年の本文閲覧数 : ? 件
今月のアクセス数 : ? 件
今月の本文閲覧数 : ? 件