学級活動の良さや進め方を伝える絵本開発(1) : 学ぶ環境を創造する教師を対象とした質問紙調査

学校教育実践学研究 27 巻 153-160 頁 2021-03-19 発行
アクセス数 : 461
ダウンロード数 : 271

今月のアクセス数 : 8
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_27_153.pdf 1.27 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
学級活動の良さや進め方を伝える絵本開発(1) : 学ぶ環境を創造する教師を対象とした質問紙調査
タイトル ( eng )
Survey for teachers about picture book that convey the significance of class activities (1)
作成者
川原 陽子
隂 菜穂子
山本 耕祐
橋本 久美
廣田 誠
松本 浩司
横山 謙治
岸本 勝義
若松 美沙
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
27
開始ページ 153
終了ページ 160
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
This study examined the usefulness of picture book that convey the significance of class activities for teachers. From the results, the developed picture book is (1) the teacher feels that the child may lead to the understanding of the consensus building process and the meaning of cooperation, and (2) teachers feel that it is particularly useful for third and fourth graders, but also for other grades., and (3)it was shown that many teachers considered using it for future practice and found it useful as a tool for learning teachers' guidance and advice.These results suggested a certain usefulness of it.
著者キーワード
picture book
teachers
class activities
内容記述
この研究は,日本学術振興会科学研究費助成事業 基盤研究(C)課題番号18K02758:多様性に富む共生社会構築に向けた小学校用「多様性把握シート」の作成と活用(代表若松昭彦)によって行われた。
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2021-03-19
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493