Novelizations and their Pedagogic Potential

広島外国語教育研究 23 号 111-120 頁 2020-03-01 発行
アクセス数 : 587
ダウンロード数 : 141

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
h-gaikokugokenkyu_23_111.pdf 360 KB 種類 : 全文
タイトル ( eng )
Novelizations and their Pedagogic Potential
タイトル ( jpn )
小説化作品とその教育的可能性
作成者
収録物名
広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education
23
開始ページ 111
終了ページ 120
収録物識別子
[PISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
抄録
最近に至るまで小説化作品はその文学的な価値という点には不賛成を唱えられ,言語教育の議論から無視されてきた。本論は小説化作品のもつ3つの側面に注意を向けることでその無関心の是正を模索するものである。最初に,小説化作品は文学的・学問的な興味の価値のある作品として認識され始め,研究の対象とされている。次に,小説化作品は異種類の作品を含む異種混淆の文章形式を構成している。最後に,小説化作品は外国語としての英語教育を含め教育での使用に興味深い可能性をもっている。
Until recently novelizations have been deprecated in terms of their literary value and ignored in discussions of language teaching. This article seeks to redress this neglect by drawing attention to three aspects of novelizations: firstly, that they are beginning to be recognized in print as a works worthy of literary and academic interest; secondly, that they constitute a heterogeneous text form which includes differing kinds of novelization; and thirdly, that they have interesting potential for use in education, including in the Teaching of English as a Foreign Language.
言語
英語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学外国語教育研究センター
発行日 2020-03-01
権利情報
Copyright (c) 2020 広島大学外国語教育研究センター
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332