ドイツの中等地理教科書『Diercke Geography Bilingual』における国際理解単元のコンピテンシー育成

学校教育実践学研究 25 巻 59-66 頁 2019-03-20 発行
アクセス数 : 938
ダウンロード数 : 238

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_25_59.pdf 1.23 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
ドイツの中等地理教科書『Diercke Geography Bilingual』における国際理解単元のコンピテンシー育成
タイトル ( eng )
Competency of Education for Interntional Understanding: By analyzing Dircke Geography: For Bilingual Classes in Germany
作成者
阪上 弘彬
村田 翔
横川 知司
潘 意涵
佟 亜斎娜
安倍 成美
池田 葵
倉本 尚
岩佐 佳哉
池田 直樹
植野 裕行
冨田 大智
藤村 大智
頼富 収吾
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
25
開始ページ 59
終了ページ 66
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
This paper aims to clarify the characteristics of learning units on Education for International Understanding (EIU) and their structure, appropriate geographical teaching materials on EIU, streategies for competence acquisition, and perspectives of ESD within learning units on EIU by analyzing two learning units “Globalisation” and “Global Disparities” in the geography textbook for bilingual lesson ”Diercke Geography: For Bilingual Classes”. The results of the analysis showed that 1)“Globalisation” focuses on the theories of globalisation and “Global Disparities” aims to learn not only theories but also regionl images; 2) Competency is repeatedly acquired through different learning activities ; 3) “Global Disparities” is designed from the viewpoint of “think globally, act locally”.
著者キーワード
Geography education
Textbook for bilingual lesson
Germany
Competency
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2019-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493