キャリア教育科目におけるシラバスの内容分析 : テキストマイニングによるアプローチ
この文献の参照には次のURLをご利用ください : http://doi.org/10.15027/46833
ID | 46833 |
本文ファイル | |
別タイトル | Content Analysis of Syllabi in Career Education Subjects: Text-Mining Approach
|
著者 |
宮田 弘一
|
キーワード | Career education subjects
Text mining
Syllabi
キャリア教育科目
テキストマイニング
シラバス
|
NDC |
教育
|
抄録(英) | This study explores the currently available career education subjects based on text-mining a career education syllabi, which covers class goals, class content, and grade evaluation methods, considering the mandated objectives indicated when the syllabi were created. The main result shows that “class content” was more conscious of employment support compared with “class goals.” Class content was coded in the analyses, and although the class contents were diverse, employment support was the second most frequently mentioned item after skills development. Class content was found to be more conscious of employment support when the relationships between each code were analyzed. These results disprove those of previous studies. Students’ employment support focused on an inside-out approach centered on the students’ own goal-setting and skills development. Finally, the percentages of social recognition subjects were high for both prestigious and national universities.
|
掲載誌名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
|
号 | 67号
|
開始ページ | 245
|
終了ページ | 252
|
出版年月日 | 2018-12-21
|
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科
|
ISSN | 1346-5562
|
NCID | |
言語 |
日本語
|
NII資源タイプ |
紀要論文
|
広大資料タイプ |
学内刊行物(紀要等)
|
DCMIタイプ | text
|
フォーマット | application/pdf
|
著者版フラグ | publisher
|
部局名 |
教育学研究科
|
他の一覧 |
過去1年のアクセス数 : ? 件
過去1年の本文閲覧数 : ? 件
今月のアクセス数 : ? 件
今月の本文閲覧数 : ? 件