現代ドイツにおける学級経営論に関する一考察

アクセス数 : 607
ダウンロード数 : 241

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
BullGradSchEducHU-Part3_67_109.pdf 1.23 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
現代ドイツにおける学級経営論に関する一考察
タイトル ( eng )
Classroom Management in Germany
作成者
早川 知宏
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
67
開始ページ 109
終了ページ 115
抄録
This study clarifies the significance of classroom management in Germany. After the Second World War, Germany did not pay attention to classroom management. In 1970, Kounin introduced the concept of classroom management to Germany. The term was translated as klassenführung. Recently, the importance of klassenführung was emphasized because educational studies had shown a close relationship between classroom management and academic ability. Klassenführung was recently studied in Germany, which identified its use and possibilities in terms of inclusive education. This study was concerned with the development of klassenführung in Germany; thus, the study results show the utility of klassenführung and clarify the possibility of using classroom management in inclusive education.
著者キーワード
Classroom Management
Inklusive education
Lesson
学級経営
インクルーシブ教育
授業
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2018-12-21
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039