日本人大学生英語学習者への授業内発音指導に関するアンケート調査の分析
この文献の参照には次のURLをご利用ください : http://doi.org/10.15027/46778
ID | 46778 |
本文ファイル | |
別タイトル | A Survey Analysis of Pronunciation Instruction in Japanese University English Learners
|
著者 |
渡邉 勝仁
|
キーワード | pronunciation
English education
survey
secondary school education
発音
英語教育
アンケート調査
中学・高校教育
|
NDC |
教育
|
抄録(英) | The purpose of this study is to investigate how Japanese university English learners consider pronunciation instructions at their university and also assess their belief in their English-speaking abilities in creating new pronunciation classes. A total of 102 university students were given a survey containing 10 questions exploring the needs for creating new pronunciation classes, with responses using a fi ve-point Likert scale. The results show some significant findings: i.e., many students expressed a strong desire to take pronunciation classes during their university studies and most students expressed a high desire to improve their English pronunciation for their own future benefit.
|
掲載誌名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
|
号 | 67号
|
開始ページ | 135
|
終了ページ | 140
|
出版年月日 | 2018-12-21
|
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科
|
ISSN | 1346-5554
|
NCID | |
言語 |
日本語
|
NII資源タイプ |
紀要論文
|
広大資料タイプ |
学内刊行物(紀要等)
|
DCMIタイプ | text
|
フォーマット | application/pdf
|
著者版フラグ | publisher
|
部局名 |
教育学研究科
|
他の一覧 |
過去1年のアクセス数 : ? 件
過去1年の本文閲覧数 : ? 件
今月のアクセス数 : ? 件
今月の本文閲覧数 : ? 件