このエントリーをはてなブックマークに追加
ID 46778
本文ファイル
別タイトル
A Survey Analysis of Pronunciation Instruction in Japanese University English Learners
著者
渡邉 勝仁
キーワード
pronunciation
English education
survey
secondary school education
発音
英語教育
アンケート調査
中学・高校教育
NDC
教育
抄録(英)
The purpose of this study is to investigate how Japanese university English learners consider pronunciation instructions at their university and also assess their belief in their English-speaking abilities in creating new pronunciation classes. A total of 102 university students were given a survey containing 10 questions exploring the needs for creating new pronunciation classes, with responses using a fi ve-point Likert scale. The results show some significant findings: i.e., many students expressed a strong desire to take pronunciation classes during their university studies and most students expressed a high desire to improve their English pronunciation for their own future benefit.
掲載誌名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
67号
開始ページ
135
終了ページ
140
出版年月日
2018-12-21
出版者
広島大学大学院教育学研究科
ISSN
1346-5554
NCID
言語
日本語
NII資源タイプ
紀要論文
広大資料タイプ
学内刊行物(紀要等)
DCMIタイプ
text
フォーマット
application/pdf
著者版フラグ
publisher
部局名
教育学研究科
他の一覧



過去1年のアクセス数 : ?
過去1年の本文閲覧数 : ?


今月のアクセス数 : ?
今月の本文閲覧数 : ?