このエントリーをはてなブックマークに追加
ID 46775
本文ファイル
別タイトル
The Meaning of Reading Novels in Literary Education at Upper Secondary School: Through the analysis of an introduction unit for study of writers starting with Kazuo Ishiguro’s the Remains of the day
著者
松岡 礼子
キーワード
novel
introduction unit
study of writers
Kazuo Ishiguro
長編小説
入門単元
作家研究
カズオ・イシグロ
NDC
教育
抄録(英)
This study aims to investigate and clarify the meaning of reading novels in literary education at upper secondary school through the analysis of an introduction unit for study of writers, which works for encouraging students to come to know writers and their works and to engage in close and wider reading. Taking the Remains of the Day as a starting point gives students a guide to realize “unreliable narrator” and repetition of the word “trust” at near the end of the story. And these realization would help them to read another Ishiguro’s works and find his own style and thoughts.
掲載誌名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
67号
開始ページ
105
終了ページ
114
出版年月日
2018-12-21
出版者
広島大学大学院教育学研究科
ISSN
1346-5554
NCID
言語
日本語
NII資源タイプ
紀要論文
広大資料タイプ
学内刊行物(紀要等)
DCMIタイプ
text
フォーマット
application/pdf
著者版フラグ
publisher
部局名
教育学研究科
他の一覧



過去1年のアクセス数 : ?
過去1年の本文閲覧数 : ?


今月のアクセス数 : ?
今月の本文閲覧数 : ?