このエントリーをはてなブックマークに追加
ID 46414
本文ファイル
著者
Hayata, Toru
Uegatani, Yusuke
NDC
教育
抄録(英)
The purpose of this study is to identify and empirically corroborate a fundamental situation (Brousseau, 1997) for constructing “proof by contradiction.” We identified the four elements of a fundamental situation: i) obtaining strong conviction; ii) negating the given proposition naturally without being aware of the assumption; iii) finding a contradiction easily; and iv) noticing the origin of the contradiction. Based on this study, a new research question arises: How can students construct “proof by contradiction” using teacher support?
内容記述
This work was partially supported by JSPS KAKENHI Grant Number 17H00147.
Place; Umeå, SWEDEN Date; 3-8 July, 2018
掲載誌名
Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
3巻
開始ページ
43
終了ページ
50
出版年月日
2018-07-12
出版者
PME
言語
英語
NII資源タイプ
会議発表論文
広大資料タイプ
会議発表論文
DCMIタイプ
text
フォーマット
application/pdf
著者版フラグ
publisher
権利情報
Copyright © 2018 left to the authors. All rights reserved.
部局名
附属学校部



過去1年のアクセス数 : ?
過去1年の本文閲覧数 : ?


今月のアクセス数 : ?
今月の本文閲覧数 : ?