個別学習支援ケースレポートの見本作成とその効果

学校教育実践学研究 24 巻 3-10 頁 2018-03-22 発行
アクセス数 : 1552
ダウンロード数 : 627

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_24_3.pdf 908 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
個別学習支援ケースレポートの見本作成とその効果
タイトル ( eng )
Creating and evaluating the sample of case report on individual learning support
作成者
小澤 郁美
柏原 志保
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
24
開始ページ 3
終了ページ 10
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
In this study, we created the sample of case report for individual learning support, and examined its effect. We explained the format of the case report and how to form it. Also, we made comments on the content of the case report. As a result of the questionnaire conducted for the students who had used the sample and wrote the case report, most of them answered that the it had been helpful and useful. The students who had used it gained higher evaluation both in content and format than who didn’t use it. Specific comments on the contents and how to format the case report seemed to be useful.
著者キーワード
case report
cognitive counseling
higher education
teacher training
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2018-03-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493