学校におけるリストラティブ・ジャスティスに基づく実践の実際 : イギリスの学校現場の視察から

学習開発学研究 11 号 89-97 頁 2018-03-16 発行
アクセス数 : 1126
ダウンロード数 : 273

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
JEducSci_11_89.pdf 6.76 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
学校におけるリストラティブ・ジャスティスに基づく実践の実際 : イギリスの学校現場の視察から
作成者
松山 康成
収録物名
学習開発学研究
Journal of Learning Science
11
開始ページ 89
終了ページ 97
収録物識別子
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
抄録
The purpose of this report is to study Restorative Justice (RJ) and Restorative Approaches in Schools (RAiS) efforts in the United Kingdom. I learnt 1) How to introduce RJ and RAiS to School, 2) Educational system for teachers to support the introduction of RJ and RAiS.3) How to implement RAiS at school, In order to introduce RJ and RAiS to school, support of the board of education and school management is necessary. There is a RAiS facilitator at the school. The RAiS in the school can be operated smoothly by RAiS facilitator teaching RAiS to the teachers of the school.
著者キーワード
Restorative Justice
Restorative Approaches in Schools
Problem Solving
School Counselin
リストラティブ・ジャスティス
学校における修復的対話(RAiS)
問題解決
学校カウンセリン グ
内容記述
本研究はJSPS科研費(課題番号16H00072)の助成を受けたものです。
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
発行日 2018-03-16
権利情報
Copyright (c) 2018 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X