表現活動のための学習材《ステージ》を用いた授業の開発 : 小学校における2つの授業実践の振り返りをとおして

アクセス数 : 939
ダウンロード数 : 200

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
表現活動のための学習材《ステージ》を用いた授業の開発 : 小学校における2つの授業実践の振り返りをとおして
タイトル ( eng )
Developing Lesson Plans to Encourage Self Expression Using “Stage” Teaching Materials: An Examination of Two Elementary School Lessons
作成者
甫出 頼之
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
66
開始ページ 63
終了ページ 70
抄録
In this thesis we will indicate a model teaching plan for elementary school music using “Stage” learning materials developed by Terauchi, one of the authors of a 2015 study. We also consider its creation process. In sections one and two, we outline the research questions and the purpose of the study as well as providing general information about “Stage”. In section three we review two sample elementary school music classes and present the key requirements for creating a model teaching plan based on that review. In the final chapter we provide a model teaching plan based on these materials and sample classes.
著者キーワード
Music Class at Elementary School
Improvised Performance
Development of Lesson Plans
小学校音楽科
即興表現
授業開発
内容記述
本論文および開発された学習材は,JSPS科研費JP15K04501の助成を受けた研究成果の一部である。
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2017-12-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554