このエントリーをはてなブックマークに追加
ID 44450
本文ファイル
別タイトル
A Study of Interaction between Junior High School Students and Infants in “FUREAI” Experience Learning through “Childcare Experience” and “Playing Experience”.
著者
廣兼 慎
七木田 敦 大学院教育学研究科 広大研究者総覧
キーワード
parental preparation
babies and infants
junior high school students
“FUREAI” experience learning
NDC
教育
抄録(英)
This study attempts to clarify what kind of effect the contact experience learning will bring to junior high school students and infants and consider how we can make meaningful exchanges with junior high school students and infants if we do the contents of infants’ ages and contact experiences learning. Furthermore, we will create an experienced contact experience model. In this study, we use word that “FUREAI” experience learning. As a reason, when using “touching” or “contact”, contact with a simple body is emphasized. However, it is thought that ”FUREAI” experience learning is not only simple body contact, but also exchange between middle school students and babies including distance and mind.
掲載誌名
幼年教育研究年報
39巻
開始ページ
61
終了ページ
68
出版年月日
2017-09-22
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
ISSN
0388-3078
NCID
言語
日本語
NII資源タイプ
紀要論文
広大資料タイプ
学内刊行物(紀要等)
DCMIタイプ
text
フォーマット
application/pdf
著者版フラグ
publisher
権利情報
Copyright (c) 2017 幼年教育研究年報編集委員会
部局名
教育学研究科
他の一覧



過去1年のアクセス数 : ?
過去1年の本文閲覧数 : ?


今月のアクセス数 : ?
今月の本文閲覧数 : ?