幼児の感情理解と社会性の関連 <研究論文>

幼年教育研究年報 37 巻 75-83 頁 2015-10-15 発行
アクセス数 : 1361
ダウンロード数 : 767

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 4
ファイル情報(添付)
AREC_37_75.pdf 1.11 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
幼児の感情理解と社会性の関連 <研究論文>
タイトル ( eng )
The relationship between emotional understanding and social skills in young children <Research papers>
作成者
鄭 暁林
浦上 萌
上山 瑠津子
三宅 英典
永野 美咲
藤岡 真紀
清水 健司
収録物名
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
37
開始ページ 75
終了ページ 83
収録物識別子
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
抄録
This study investigated the relationships between emotional understanding and social skills in young children. Participants were 111 children (4-6 years old), 59 of whom were boys and 52 were girls. The investigator told a story and asked each child to answer with what kind of emotion (happy, sad, or angry) the protagonist would feel. The results showed that there was a significant correlation between children’s emotional understanding and social skills in the elder age group (ages 61-72 months), but no equivalent significant correlation in the younger age group (ages 48-60 months). These results suggest that the relationship between emotional understanding and social skills in children could be distinguished according to age group.
著者キーワード
emotional understanding
social skills
young children
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
発行日 2015-10-15
権利情報
Copyright (c) 2015 幼年教育研究年報編集委員会
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110