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ID 36615
本文ファイル
別タイトル
Development of a Program to Shift One’s Viewpoint in Ambiguous Situation
著者
戸田 まり
キーワード
hostile attribution
ambiguous situation
communication
cognition
college students
敵意帰属
あいまい状況
コミュニケーション
認知
大学生
NDC
教育
抄録(英)
The purpose of this study is to develop a new program to shift one’s viewpoint and to broaden one’s perspective on interpersonal relationships. Several vignettes are made to show relational aggression among students. In each vignette, the main character feels unpleasant feeling because of relational aggression-like behavior of another character such as ignoring in an ambiguous situation. After two pilot studies, 23 college students were asked to join the program. They read vignettes and were asked to speculate various types of reasons why the other character did so if s/he does not have any hostile intention toward the main character. The number of produced reasons, as well as the number of the variety of reasons, significantly increased when participants speculated in groups. The availability of the program is discussed.
掲載誌名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
63号
開始ページ
29
終了ページ
37
出版年月日
2014-12-19
出版者
広島大学大学院教育学研究科
ISSN
1346-5546
NCID
言語
日本語
NII資源タイプ
紀要論文
広大資料タイプ
学内刊行物(紀要等)
DCMIタイプ
text
フォーマット
application/pdf
著者版フラグ
publisher
部局名
教育学研究科
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