「広島キッズシティ2012」のボランティア活動への参加が教職志望学生の自己認知および教職認知に及ぼす影響 : 教職にかかわる自己効力感と,教職に必要な能力に関する認知の変化に着目して

学習開発学研究 6 号 47-55 頁 2013-04-30 発行
アクセス数 : 1296
ダウンロード数 : 166

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
JEducSci_6_47.pdf 611 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
「広島キッズシティ2012」のボランティア活動への参加が教職志望学生の自己認知および教職認知に及ぼす影響 : 教職にかかわる自己効力感と,教職に必要な能力に関する認知の変化に着目して
タイトル ( eng )
The Effect of Participation in “Hiroshima Kids City 2012" as a Volunteer on Change of Students' Self Efficacy and Cognition of Abilities Needed for Teachers
作成者
収録物名
学習開発学研究
Journal of Learning Science
6
開始ページ 47
終了ページ 55
収録物識別子
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
抄録
The purpose of this study was to clarify the effects of participation in “Hiroshima Kids City 2012" as a volunteer on change of students' self efficacy regarding teaching profession and of their cognition of abilities needed for teachers. Participants were 12 students who took part in “Hiroshima Kids City 2012". The results showed that their self efficacy regarding following categories were improved; children's group formation, planning and progressing the activities, and cooperation with business people. We also found that many students' cognition of abilities needed for following categories changed; development of children's autonomy, and cooperation with business people.
著者キーワード
Hiroshima Kids City 2012
self efficacy regarding teaching profession
cognition of abilities for teachers
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
発行日 2013-04-30
権利情報
Copyright (c) 2013 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X