このエントリーをはてなブックマークに追加
ID 34499
本文ファイル
別タイトル
Practical Usage of QR Codes in the English Classroom
著者
NDC
教育
抄録(英)
This paper discusses the practical application of QR codes in English classes at a Japanese university. Recently, due to the spread of smartphone use among Japanese university students, the number of studies and practice reports on mobile learning (m-learning) in general and mobile assisted language learning (MALL) in particular has been increasing. This paper reviews Jones's (2012) report on MALL practice at Woosong University in Daejeon, South Korea, where the smartphone is ubiquitous.

Jones presents a number of practical usages of QR codes in English classes. Some examples are (1) checking attendance, (2) distributing homework assignments, (3) running classroom activities, and (4) administering quizzes. While reviewing these usages, the present paper presents some sample QR codes and Japanese websites for creating QR codes. On this basis, some advantages and limitations of the use of QR codes in English classes at a Japanese university are discussed.
掲載誌名
広島外国語教育研究
16号
開始ページ
43
終了ページ
48
出版年月日
2013-03-01
出版者
広島大学外国語教育研究センター
ISSN
1347-0892
NCID
SelfDOI
言語
日本語
NII資源タイプ
紀要論文
広大資料タイプ
学内刊行物(紀要等)
DCMIタイプ
text
フォーマット
application/pdf
著者版フラグ
publisher
権利情報
Copyright (c) 2013 広島大学外国語教育研究センター
部局名
外国語教育研究センター
他の一覧



過去1年のアクセス数 : ?
過去1年の本文閲覧数 : ?


今月のアクセス数 : ?
今月の本文閲覧数 : ?