幼児における空想/現実の区別課題の検討

幼年教育研究年報 33 巻 49-54 頁 2011-12-01 発行
アクセス数 : 1494
ダウンロード数 : 3757

今月のアクセス数 : 7
今月のダウンロード数 : 5
ファイル情報(添付)
AREC_33_49.pdf 318 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
幼児における空想/現実の区別課題の検討
タイトル ( eng )
Examination of young children's fantasy-reality distinction task
作成者
大田 紀子
収録物名
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
33
開始ページ 49
終了ページ 54
収録物識別子
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
抄録
This study used two different contents of the fantasy-reality distinction tasks to examine about more precisely fantasy-reality distinction task. The different contents were color of picture (color print or monochrome print) and instruction. Participants were 3 to 5-year olds preschoolers. The results were follows. (1) It was suggested that it is preferable to use the picture printed monochrome because there is a possibility that young children's understanding of the fantasy-reality distinction is influenced by color of picture. (2) As for the instruction about the content of the presented picture, it was suggested that it is preferable to instruct children including "happen in real life" and "happen only in the picture book".
著者キーワード
fantasy-reality distinction task
young children
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
発行日 2011-12-01
権利情報
Copyright (c) 2011 幼年教育研究年報編集委員会
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110