ESDの観点からみたドイツ地理教育スタンダードの分析

学校教育実践学研究 18 巻 75-86 頁 2012-03-20 発行
アクセス数 : 1171
ダウンロード数 : 1704

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_18_75.pdf 913 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
ESDの観点からみたドイツ地理教育スタンダードの分析
タイトル ( eng )
the Analysis of Geographical Standards in Germany in terms of Education for Sustainable Development(ESD)
作成者
阪上 弘彬
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
18
開始ページ 75
終了ページ 86
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
The purpose of this paper is to clarify elements of ESD (Education for Sustainable development) in the geographical competences of "Educational standards in Geography for the Intermediate School Certificate".

In Germany, there was a motion which created the subject standard at the state level in recent years. Moreover, in geography, the German Association for Geography set up the "Bildungsstandards im Fach Geographie für den Mittlernen Schulabschluss" (English ver. "Educational standards in Geography for the Intermediate School Certificate") in 2006.

It can be interpreted as aiming at geographical competencies training which can contribute to ESD and which is based on ESD as a subject.

Comparing "Educational standards in Geography for the Intermediate School Certificate" and "Lucerne Declaration" which showed the directivity of the ESD practice in geography, we have tried to analyze.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2012-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493