「エピソード記述」による幼児理解に関する研究 : 保育内容言葉との関連を中心に

アクセス数 : 1324
ダウンロード数 : 1012

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 4
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
「エピソード記述」による幼児理解に関する研究 : 保育内容言葉との関連を中心に
タイトル ( eng )
The Study of Understanding a Child through "Episodic Recording Method" : Focusing on the relation of contents of childcare "Language"
作成者
岡花 祈一郎
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
59
開始ページ 153
終了ページ 159
抄録
The objective of this study is to clarify influence of colleagues in childcare upon the process of understanding a child. Now day, "Episodic Recording Method" is not only childcare recordings but refleective practice in Childcare. The results are as follows. First, there exist both verbal and nonverbal types of information. Second, there are four types of information to modify the teacher's understanding. Third, the information has both quantitative and qualitative effects. The colleagues have a great influence on structuring the teacher's understanding of a child by sharing information about events related to the child, their views and values to him/her, and so on.
著者キーワード
Understanding a Child
"Episodic Recording Method"
contents of childcare "Language"
幼児理解
「エピソード記述」
保育内容言葉
NDC分類
心理学 [ 140 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2010-12-24
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039