真の「勇気」とは何か : 品性・品格教育についての講演の記録

学校教育実践学研究 16 巻 25-35 頁 2010-03-20 発行
アクセス数 : 1400
ダウンロード数 : 217

今月のアクセス数 : 10
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_16_25.pdf 792 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
真の「勇気」とは何か : 品性・品格教育についての講演の記録
タイトル ( eng )
The Meaning of Courage in and Beyond School
作成者
Lerner Bernice
川合 宗之
田崎 慎治
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
16
開始ページ 25
終了ページ 35
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
Courage is a cardinal virtue, one on which other virtues hinge. Through the teachings of Aristotle, we learn why courage looks different in each individual and is situation dependent. Courage is needed when one feels fear. It is normal to feel fear when confronted by dangerous, difficult, or painful situations. If an individual is overcome by fear, he/she is a coward. And if someone acts as if he/she has no fear he/she is rash. Extreme reactions (i.e., the excessive display of fear or the opposite-being a "pretender" to courage) are indicative of vice. To act courageously (i.e., to fear the right things, at the right time, and in the right way) is to display virtue. How is the virtue of courage acquired? Through practice. One becomes brave by doing brave acts. Reading about or observing exemplars (in real life or in film) can deepen our understanding of the potential within each of us to display moral courage.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2010-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493