中国の小中学校における「小班化教育」と学級規模の教育的効果

アクセス数 : 1087
ダウンロード数 : 192

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
中国の小中学校における「小班化教育」と学級規模の教育的効果
タイトル ( eng )
Class Size Reduction Experiment and the Effect on Teaching and School Life in Chinese Primary and Junior High Schools
作成者
蒋 莉
李 東林
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
55
開始ページ 153
終了ページ 160
抄録
This paper reviewed the present state of class size in Chinese primary and junior high schools and class size reduction experiment in major cities. Then, according to teacher survey data, the situation of teaching, learning and school life were analyzed. It was showed that pupil's study and school life were influenced by class size in primary school. That is to say the smaller class size is the better the teaching and learning. However, in junior high schools those tendencies were not seen.
著者キーワード
Class Size Reduction
Class Size
Study
School Life
China
小班化教育
学級規模
学習
学校生活
中国
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2007-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039