高校生の英語教科書に関する意識

学校教育実践学研究 9 巻 153-158 頁 2003-03-20 発行
アクセス数 : 813
ダウンロード数 : 252

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_9_153.pdf 346 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
高校生の英語教科書に関する意識
タイトル ( eng )
Student Perceptions of High School English Textbooks
作成者
中村 愛人
小篠 敏明
坂元 真理子
渡辺 清美
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
9
開始ページ 153
終了ページ 158
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
The present study aims to examine if there may be any significant differences between teachers and students in evaluating the components of English textbooks, and whether the goals for learning English would cause any differences. Five analyses were computed using a two-way ANOVA with teacher/student, and goals for learning English as the independent variables, and scores of each of 5 textbook components as the dependent variable. The subjects were 475 senior high school students and 64 senior high school English teachers, totaling 539. The results indicated that there were differences in the opinion of (1) the consolidation and training of the main points, and (2) the treatment of literary pieces, between teachers and students and among different groups.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2003-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493