このエントリーをはてなブックマークに追加
ID 25159
本文ファイル
別タイトル
Analyzing and Evaluating the New Guideline for Japanese Language Teacher Education : from the Standpoint of School Education
著者
縫部 義憲
NDC
教育
抄録(英)
The present article aims to evaluate the new guideline for Japanese language teacher education issued by the Bunkacho in 2000). Although the new one has its own concept and curriculum framework different from the present one, I investigated how much they overlap each other in content. In conclusion, both of them are much the same in content and the present one will be radically restructured into the new one according to the new concept of "teacher development" consciously or unconsciously.
掲載誌名
広島大学日本語教育研究
12号
開始ページ
25
終了ページ
31
出版年月日
2002-03-15
出版者
広島大学大学院教育学研究科日本語教育学講座
ISSN
1347-7226
NCID
SelfDOI
NII資源タイプ
紀要論文
広大資料タイプ
学内刊行物(紀要等)
DCMIタイプ
text
フォーマット
application/pdf
著者版フラグ
publisher
部局名
教育学研究科
他の一覧



過去1年のアクセス数 : ?
過去1年の本文閲覧数 : ?


今月のアクセス数 : ?
今月の本文閲覧数 : ?