このエントリーをはてなブックマークに追加
ID 18336
本文ファイル
別タイトル
An Evaluation of the Network-type CALL Contents by Korean Learners of Japanese
著者
尹 楨勛
水町 伊佐男
安 秉杰
キーワード
Japanese CALL
Network-type
The Three-step Auditory Comprehension
Approach
Evaluation
Korean Learners of Japanese
日本語CALL
ネットワーク型
三ラウンド制の指導理論
評価
韓国人日本語学習者
NDC
日本語
抄録(英)
The network-type of Japanese CALL contents "Our Daily Life" based on systematic teaching theory of TSACA (The Three-step Auditory Comprehension Approach: Takefuta 1997) was developed and applied to Korean Learners of Japanese. They were given the pre/post tests and the learners' impressions were collected. Divided into the high-ranking group and the low-ranking group with the Japanese Language Proficiency Test, the score and impressions were analyzed. The difference of the scores of the two tests was significant, and the both groups showed a high evaluation for the contents. Moreover, high and low evaluated items of their impressions were closely examined and the features of the contents were made clear.
掲載誌名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
55号
開始ページ
303
終了ページ
309
出版年月日
2007-03-28
出版者
広島大学大学院教育学研究科
ISSN
1346-5554
NCID
SelfDOI
言語
日本語
NII資源タイプ
紀要論文
広大資料タイプ
学内刊行物(紀要等)
DCMIタイプ
text
フォーマット
application/pdf
著者版フラグ
publisher
部局名
教育学研究科
他の一覧



過去1年のアクセス数 : ?
過去1年の本文閲覧数 : ?


今月のアクセス数 : ?
今月の本文閲覧数 : ?