このエントリーをはてなブックマークに追加
ID 18151
本文ファイル
別タイトル
Relations between the experiment and metacognitive skills : A case of crystal task
著者
キーワード
観察・実験
メタ認知的技能
SEM
結晶作成課題
experiment
metacognitive skills
SEM
crystal task
NDC
教育
抄録(英)
The purpose of this study is to examine the structural relationship between student experiment and some metacognitive skills: planning, checking, and monitoring their own work. In order to measure those skills, the investigator sets each 39 grade 8 student the task to make out an aluminous crystal for him or herself. The investigator, then, scores the design of the experiment, the product (an aluminous crystal), and written report in terms of interpreting data, revising the experiment, and controlling variables. The result of the analysis, using the Structural Equation Modeling (SEM), supported the direct effect of the designing skills on data interpretation and revising, the direct effect of the scientific knowledge on data interpretation, and the direct and indirect effect of interpreting data on the product, mediated by revising the experiment and controlling variables.
掲載誌名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
50号
開始ページ
17
終了ページ
23
出版年月日
2002-02-28
出版者
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
ISSN
1346-5546
NCID
SelfDOI
言語
日本語
NII資源タイプ
紀要論文
広大資料タイプ
学内刊行物(紀要等)
DCMIタイプ
text
フォーマット
application/pdf
著者版フラグ
publisher
部局名
教育学研究科
他の一覧



過去1年のアクセス数 : ?
過去1年の本文閲覧数 : ?


今月のアクセス数 : ?
今月の本文閲覧数 : ?