明日を担う生徒を育てる学校教育の創造(3) : 「必修教科」「選択教科」「総合的な学習の時間」と評価(1)

中学教育 : 研究紀要 35 巻 1-11 頁 2003-03-31 発行
アクセス数 : 1486
ダウンロード数 : 171

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
KJ00000698099.pdf 1.03 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
明日を担う生徒を育てる学校教育の創造(3) : 「必修教科」「選択教科」「総合的な学習の時間」と評価(1)
タイトル ( eng )
The Creation of School Education Bringing up a Student Carrying Tomorrow (3) : The Valuation of "Compulsory Subjects", "Optional Subjects", and "Integrated Subjects"
作成者
黒瀬 基郎
今崎 英明
杉野 清隆
三宅 将巳
砂田 雅志
神原 一之
鹿江 宏明
三桝 正典
恩地 孝明
柳原 弘典
萩原 恵美
荒森 紀行
石津 充
泉木 聖子
奥野 正二
折出 弥生
白根 福榮
松田 泰定
間田 泰弘
上田 邦夫
船津 守久
小林 秀之
鈴木 康之
石井 眞治
収録物名
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
35
開始ページ 1
終了ページ 11
収録物識別子
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
抄録
The purpose of this study is to show the valuation of "Compulsory Subjects", "Optional Subjects", and "Integrated Subjects", to show the relationship between each subjects and "three abilities", "the ability of recognizing othere senses of value", "the ability of self-expression and communication" and "the ability of decision-making" which defined by the project members. The main result of this study is that we should make up the standards which teachers, students and parents recognize as important abilities.
著者キーワード
stvaluation
recognizing othere senses of value
self-expression and communication
decision-making
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学教育学部附属東雲中学校
国立情報学研究所
発行日 2003-03-31
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1344-1531
[NCID] AN00307623