Hiroshima Studies in Language and Language Education
Issue 19
Date of Issue:2016-03-01
current number
ISSN : 1347-0892
Publisher : Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University
Using Web Services in EFL Writing Classes
Sakaue, Tatsuya;
PP. 21 - 28
Building a BYOL-based CALL Environment in a Non-PC Classroom
Enokida, Kazumichi;
PP. 29 - 41
A Corpus-Based Analysis of Target English Vocabulary for Japanese Junior High and High School Students
Yamamoto, Gorou;
PP. 43 - 55
Effects of Quantity of Processing in Foreign Language Vocabulary Acquisition
Kida, Shusaku;
PP. 57 - 64
EFLクラスにおけるオリジナル教材と学生の動機づけ
Uenishi, Koji;
PP. 65 - 81
日本人英語学習者が持つ二項表現の生産的知識についての調査
Morita, Mitsuhiro; Wylie, Judith;
PP. 83 - 92
コミュニケーション能力仮説に基づいた大学医学英語教材開発の分析
Davies, Walter; Fraser, Simon; Tatsukawa, Keiso;
PP. 93 - 108
オリジナル医学英語コーパスの分析知見の教材開発への援用
Fraser, Simon; Davies, Walter; Tatsukawa, Keiso;
PP. 109 - 128
教科書とポッドキャスト : コミュニケーション教材としての効果の比較
Lauer, Joe; Selwood, Jaime; Enokida, Kazumichi;
PP. 129 - 140
Three-Block Movie-English Method に対する省察 : 修正と補助教材の使用
Howell, Peter;
PP. 141 - 150
異文化背景を持つ雇用者たちの会議に見られる力関係と相互作用における優位性
Takita, Fuyuko;
PP. 151 - 163
ドイツ語教材におけるグループワークとペアワーク
Harting, Axel;
PP. 165 - 179
Evaluation of the Orientation Phase for First-year Students at Universities in Austria
Yoshimitsu, Takako;
PP. 181 - 193
Preparations for a Vocabulary Survey on Japanese Beginning Learners of German : Verb
Iwasaki, Katsumi;
PP. 195 - 211
The Effects of Literary Interpretation by a Teacher on EFL Students
Ono, Akira; Hirakawa, Makoto; Kakimoto, Marie;
PP. 213 - 224