Hiroshima Studies in Language and Language Education
Issue 15
Date of Issue:2012-03-01
current number
ISSN : 1347-0892
Publisher : Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University
Improving Logical Thinking and Developing the Ability to Express One's Ideas Effectively in English Classes at Secondary Schools
Tatsukawa, Keiso;
PP. 1 - 19
Approaches for Building Up a Basic German Vocabulary List in German Education in Japanese Universities
Iwasaki, Katsumi;
PP. 21 - 48
外国語指導助手は日本人英語教員との職場での関係をどう認識しているか
Tsuidou, Kazuaki; Otani, Midori; Davies, Walter;
PP. 49 - 64
Effectiveness of Cooperative Learning in an English Class
Isoda, Takamichi;
PP. 65 - 73
Delivering Original English Learning Podcasts to Mobile Phones
Enokida, Kazumichi;
PP. 75 - 87
英語教育における論理数学的タスクとコミュニカティブ・アプローチ
Davies, Walter;
PP. 89 - 102
日本人ドイツ語学習者のドイツ人母語話者のクラスルーム言語に関する見方 : 事例報告
Harting, Axel;
PP. 103 - 122
専門的語彙の習得における影響要因 : コーパスから分かること
Fraser, Simon;
PP. 123 - 142
英語学習用ポッドキャスト教材 : コーパス言語学からの分析研究
Lauer, Joe;
PP. 143 - 151
An Analysis of the Hiroshima University Standard 6000 Vocabulary List
Yamamoto, Goro;
PP. 153 - 160
Classroom Practice in Communication IA to Foster Improvement in Students' English Speaking Competence
Kida, Shusaku;
PP. 161 - 173
日本の大学におけるM-Learning : 課題と可能性
Selwood, James;
PP. 175 - 187
日本におけるネガティブポライトネス : "遠慮"概念の再考
Takita, Fuyuko;
PP. 189 - 196
Questions for Literary Texts as English Teaching Materials : In the Case of Hemingway's "A Day's Wait"
Ono, Akira; Takehisa, Kana; Ishihara, Tomohide;
PP. 197 - 211