Toggle navigation
Hiroshima University Institutional Repository
日本語
Journal Top
Issue 54
( 2022-03 )
Issue 53
( 2021-03 )
Issue 52
( 2020-03 )
Issue 51
( 2019-03 )
Issue 50
( 2018-03 )
Issue 49
( 2017-03 )
Issue 48
( 2016-03 )
Issue 47
( 2015-03 )
Issue 46
( 2014-09 )
Issue 45
( 2014-03 )
Issue 44
( 2013-03 )
Issue 43
( 2012-03 )
Issue 42
( 2011-03 )
Issue 41
( 2010-03 )
Issue 40
( 2009-03 )
Issue 39
( 2008-03 )
Issue 38
( 2007-03 )
Issue 36
( 2006-03 )
Issue 34
( 2004-03 )
Issue 32
( 2002-03 )
Issue 29
( 1999-03 )
Issue 27
( 1998-03 )
Issue 26
( 1997-03 )
Issue 25
( 1996-03 )
Issue 24
( 1995-03 )
Issue 23
( 1994-03 )
Issue 22
( 1993-03 )
Issue 21
( 1992-03 )
Issue 20
( 1991-03 )
Issue 19
( 1990-03 )
Issue 14
( 1985-12 )
Issue 13
( 1984-12 )
Issue 11
( 1982-12 )
Issue 10
( 1981-11 )
Issue 8
( 1980-08 )
Issue 7
( 1979-06 )
Daigaku ronshu: Research in higher education
Issue 48
Date of Issue:2016-03
current number
Publisher
:
Research Institute
for Higher Education,
Hiroshima University
ISSN
:
0302-0142
Top
>
Daigaku ronshu: Research in higher education
新堀通也教授追悼特集
第一世代の高等教育研究 : 新堀通也の問題発見型・ワンマン的探検時代
Fujimura, Masashi
;
PP. 1 - 16
新堀通也先生の高等教育研究
Yamasaki, Hirotoshi
;
PP. 17 - 30
新堀通也研究 : シンボリイズムの形成と展開
Yamanoi, Atsunori
;
PP. 31 - 48
Article
高等教育組織存立の分析視角 : 新制度主義から見た国立大学の現状と行方
Reconsidering the Survival of Higher Education as Organizational New Institutionalism
Fujimura, Masashi
;
PP. 49 - 64
戦後日本における大学広告の内容分析 : 『蛍雪時代』(昭和24~63年)を対象として
Quantitative Text Analysis of University Advertisements in Post-War Japan
Hashimoto, Koichi
;
PP. 65 - 80
米国における親学歴・所得と学修行動のレリバンス : ポスト・第一世代論の構築に向けて
Relevance of Parental Income and Education to Learning Behaviors of College Students : Toward the Construction of Post-First Generation Theory
Yamada, Reiko
;
Kimura, Takuya
;
PP. 81 - 96
中国人留学生の日本留学決定要因に関する研究 : Push-and-Pullモデルに基づいて
How did Chinese Students Decide to Study in Japan? An Analysis Based on the Push-and-Pull Model
Li, Min
;
PP. 97 - 112
Note
アメリカの学位資格プロフィールの一考察 : 学生調査の補完的可能性
A Study of the Degree Qualifications Profile (DQP) in the United States of America : A Complementary Possibility of Student Survey
Aihara, Soichiro
;
PP. 113 - 128
米国高等教育におけるピアプログラムの現状とアセスメントの意義
The Context of the Development of Peer Programs and Student Learning Assessment in Higher Education in the United States
Abe-Onuki, Yukiko
;
PP. 129 - 144
“国際化”と“グローバル化”を用いたグローナルモデル,およびその利活用
The Glonal Model Using Internationalization and Globalization, and the Usage
Kitagaki, Ikuo
;
PP. 145 - 159
教育と研究の両立という大学教授職の理念に疑問を呈している教員とは : ボーダーフリー大学に着目して
Characteristics of Faculty Questioning a Philosophy of the Academic Profession : Focusing on Low-prestige Universities
Kuzuki, Koichi
;
PP. 161 - 176
留学生の頭脳循環の特徴と課題 : ドイツ留学生の進路選択に係る影響要因の分析と日本への示唆
Characteristics and Issues of Brain Circulation of International Students : Analysis of Influencing Factors of Students’ Choices in Germany and Implication for Japan
Sato, Yuriko
;
PP. 177 - 192
留学生による地域協働の実習のエンパワーメント評価 : 歴史資産を紹介する「国際観光ガイド」インターンシップ
Assessing the Empowerment of International Exchange Students : the Globalization Support Internship
Tsunematsu, Naomi
;
PP. 193 - 209
Total Contents
Publication Ethics and Publication Malpractice Statement Editorial
Board Member
Links