Hiroshima University Institutional Repository
  • 日本語
  • Journal Top
  • Volume 44 ( 2022-10-25 )
  • Volume 43 ( 2021-10-15 )
  • Volume 42 ( 2020-10-10 )
  • Volume 41 ( 2019-10-15 )
  • Volume 40 ( 2018-10-19 )
  • Volume 39 ( 2017-09-22 )
  • Volume 38 ( 2016-10-17 )
  • Volume 37 ( 2015-10-15 )
  • Volume 36 ( 2014-09-30 )
  • Volume 35 ( 2013-07-31 )
  • Volume 34 ( 2012-07-31 )
  • Volume 33 ( 2011-12-01 )
  • Volume 32 ( 2010-12-01 )
  • Volume 31 ( 2009-07-21 )
  • Volume 30 ( 2008-07-10 )
  • Volume 29 ( 2007-06-07 )
  • Volume 28 ( 2006-06-30 )
  • Volume 27 ( 2005-03-31 )
  • Volume 26 ( 2004-03-25 )
  • Volume 25 ( 2003-03-25 )
  • Volume 24 ( 2002-03-25 )
  • Volume 23 ( 2001-03-25 )
  • Volume 22 ( 2000-03-25 )
  • Volume 21 ( 1999-03-25 )
  • Volume 20 ( 1998-03-25 )
  • Volume 18 ( 1996-03-25 )
Use this link to cite this item : http://doi.org/10.15027/17854
Top > The Annual of research on early childhood > Volume 23
The Annual of research on early childhood Volume 23
2001-03-25 発行

幼児の共同ふり遊び場面におけるメタコミュニケーション

Preschooler's Meta-communication in a Joint Pretend Play Scene
Tomita, Shohei
file
KJ00004239272.pdf 843 KB
About This Article
subject
meta-communication
pretend play
case study
preshooler
SelfDOI
10.15027/17854
KJ00004239272.pdf 843 KB
  • Total Contents
  • Link
    Research Institute of Early Chilhood Education
Other Article
幼児の表現活動を支えるもの : その内的・外的要因

PP. 1 - 18
ボルトン, G. によるドラマ教育の理論的基礎について : ランガーの芸術論と子どもの遊び理論を中心に

PP. 19 - 25
保育者の子ども理解とその援助モデルについて

PP. 27 - 33
幼児の共同ふり遊び場面におけるメタコミュニケーション

PP. 35 - 42
幼児の自己実現 : 社会的行動との関連から

PP. 43 - 48
図形の配置が幼児の斜線対の区別に及ぼす影響

PP. 49 - 55
子育て支援におけるインターネット掲示板の活用

PP. 57 - 64
韓国の保育制度の現況と課題

PP. 65 - 71
東広島「子育て支援」連絡協議会設立と今後の展望

PP. 73 - 79
松江市における子育て環境に関する研究 : 子育て家庭の図書館利用の調査から

PP. 81 - 88
幼児の相互作用場面における養育者の言語介入

PP. 89 - 95