Hiroshima University Institutional Repository
  • 日本語
  • Journal Top
  • Volume 43 ( 2021-10-15 )
  • Volume 42 ( 2020-10-10 )
  • Volume 41 ( 2019-10-15 )
  • Volume 40 ( 2018-10-19 )
  • Volume 39 ( 2017-09-22 )
  • Volume 38 ( 2016-10-17 )
  • Volume 37 ( 2015-10-15 )
  • Volume 36 ( 2014-09-30 )
  • Volume 35 ( 2013-07-31 )
  • Volume 34 ( 2012-07-31 )
  • Volume 33 ( 2011-12-01 )
  • Volume 32 ( 2010-12-01 )
  • Volume 31 ( 2009-07-21 )
  • Volume 30 ( 2008-07-10 )
  • Volume 29 ( 2007-06-07 )
  • Volume 28 ( 2006-06-30 )
  • Volume 27 ( 2005-03-31 )
  • Volume 26 ( 2004-03-25 )
  • Volume 25 ( 2003-03-25 )
  • Volume 24 ( 2002-03-25 )
  • Volume 23 ( 2001-03-25 )
  • Volume 22 ( 2000-03-25 )
  • Volume 21 ( 1999-03-25 )
  • Volume 20 ( 1998-03-25 )
  • Volume 18 ( 1996-03-25 )
Use this link to cite this item : http://doi.org/10.15027/17835
Top > The Annual of research on early childhood > Volume 20
The Annual of research on early childhood Volume 20
1998-03-25 発行

自由遊び場面における3歳児の独語の特徴

Private Speech by 3-year-old Children in the Situation of Their Play
Yuzawa, Miki
file
KJ00004239234.pdf 576 KB
About This Article
subject
preschool age children
private speech
self-regulation
SelfDOI
10.15027/17835
KJ00004239234.pdf 576 KB
  • Total Contents
  • Link
    Research Institute of Early Chilhood Education
Other Article
インターネットを通した「子育て相談」 : 開設1年の経験から

PP. 1 - 8
適応プロセスを通してみる幼児の相互作用の変遷

PP. 19 - 25
被攻撃場面における幼児の介入期待と保育者の期待認知との関係 : 攻撃特性に注目して

PP. 27 - 34
アメリカの幼児教育におけるケアと教育の一元化に関する議論

PP. 35 - 42
幼児の線画-音声干渉課題遂行における個人差 : 線画命名速度の個人差およびカテゴリーサイズの効果からの検討

PP. 43 - 49
自由遊び場面における3歳児の独語の特徴

PP. 51 - 56
遊びのコンテクストとしての幼稚園 : ごっこ遊びにおける幼児のコミュニケーション的行動の事例分析を通して

PP. 57 - 64
合衆国の幼児教育領域における近年の改革動向 : 幼児教育職の専門化をめぐる諸問題

PP. 9 - 17