Toggle navigation
Hiroshima University Institutional Repository
日本語
Journal Top
Volume 42
( 2020-10-10 )
Volume 41
( 2019-10-15 )
Volume 40
( 2018-10-19 )
Volume 39
( 2017-09-22 )
Volume 38
( 2016-10-17 )
Volume 37
( 2015-10-15 )
Volume 36
( 2014-09-30 )
Volume 35
( 2013-07-31 )
Volume 34
( 2012-07-31 )
Volume 33
( 2011-12-01 )
Volume 32
( 2010-12-01 )
Volume 31
( 2009-07-21 )
Volume 30
( 2008-07-10 )
Volume 29
( 2007-06-07 )
Volume 28
( 2006-06-30 )
Volume 27
( 2005-03-31 )
Volume 26
( 2004-03-25 )
Volume 25
( 2003-03-25 )
Volume 24
( 2002-03-25 )
Volume 23
( 2001-03-25 )
Volume 22
( 2000-03-25 )
Volume 21
( 1999-03-25 )
Volume 20
( 1998-03-25 )
Volume 18
( 1996-03-25 )
Use this link to cite this item :
http://doi.org/10.15027/17834
Top
>
The Annual of research on early childhood
>
Volume 20
The Annual of research on early childhood Volume 20
1998-03-25 発行
幼児の線画-音声干渉課題遂行における個人差 : 線画命名速度の個人差およびカテゴリーサイズの効果からの検討
Individual Differences on Picture-Voice Interference Task by Early Childhood : Effects of Processing Speed of Picture Naming and Category Size
Tazume, Hirotsugu
file
KJ00004239233.pdf
719 KB
About This Article
subject
category size
individual differences
interference
picture naming
Stroop effect
SelfDOI
10.15027/17834
KJ00004239233.pdf
719 KB
Total Contents
Link
Research Institute of Early Chilhood Education
Other Article
インターネットを通した「子育て相談」 : 開設1年の経験から
PP. 1 - 8
適応プロセスを通してみる幼児の相互作用の変遷
PP. 19 - 25
被攻撃場面における幼児の介入期待と保育者の期待認知との関係 : 攻撃特性に注目して
PP. 27 - 34
アメリカの幼児教育におけるケアと教育の一元化に関する議論
PP. 35 - 42
幼児の線画-音声干渉課題遂行における個人差 : 線画命名速度の個人差およびカテゴリーサイズの効果からの検討
PP. 43 - 49
自由遊び場面における3歳児の独語の特徴
PP. 51 - 56
遊びのコンテクストとしての幼稚園 : ごっこ遊びにおける幼児のコミュニケーション的行動の事例分析を通して
PP. 57 - 64
合衆国の幼児教育領域における近年の改革動向 : 幼児教育職の専門化をめぐる諸問題
PP. 9 - 17