このエントリーをはてなブックマークに追加
ID 17787
file
title alternative
How Can We Arouse the Students' Interest in Recurring Decimals of Rational Numbers? : A Spiral Approach to Deepen the Students' Understanding at the Junior High School and Senior High School Level
creator
Inosako, Yasuhiro
abstract
数学科の学習では1つの教材について,学習者の心身の発達や学習の理解の程度に応じて,概念を拡張しながら,スパイラルに学習させる教材が多い。ここでは,無理数の概念を理解させるために,有理数が循環小数になる仕組みやその性質について学習させる例を提示する。数概念の指導について,数学におけるスパイラルな指導の具体例を提示するものである。
journal title
Bulletin of theory and practice in secondary education
issue
Issue 51
start page
53
end page
59
date of issued
2005-03-31
publisher
広島大学附属中・高等学校
国立情報学研究所
issn
1349-7782
ncid
SelfDOI
language
jpn
nii type
Departmental Bulletin Paper
HU type
Departmental Bulletin Papers
DCMI type
text
format
application/pdf
text version
publisher
department
Attached Schools
他の一覧



Last 12 months's access : ? times
Last 12 months's DL: ? times


This month's access: ? times
This month's DL: ? times