幼児の空間言語の習得に関する発達的研究 : 遠近,前後,左右の理解 <原著論文>

幼年教育研究年報 36 巻 43-51 頁 2014-09-30 発行
アクセス数 : 1607
ダウンロード数 : 4781

今月のアクセス数 : 6
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
AREC_36_43.pdf 1.06 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
幼児の空間言語の習得に関する発達的研究 : 遠近,前後,左右の理解 <原著論文>
タイトル ( eng )
Spatial Language Development in Young Children : Understanding of Near-Far, Before-Behind, and Right-Left <Original work paper>
作成者
鄭 暁琳
収録物名
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
36
開始ページ 43
終了ページ 51
収録物識別子
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
抄録
The purpose of this study was to investigate the children’ spatial language development. We investigated three- to six-year old children’s ability to understand 6 words in pairs for this study: near-far, before-behind, right-left. The results showed that before-behind was easiest for children to understand, and near-far was understood correctly. While right-left, being most difficult. Understanding the right and left from one’s own viewpoint was easier than from another’s viewpoint. The findings are discussed in relation to general language development, and in terms of reference frame conflict.
著者キーワード
Spatial language
Language development
Spatial cognition
Cognitive development
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
発行日 2014-09-30
権利情報
Copyright (c) 2014 幼年教育研究年報編集委員会
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110