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ID 43851
本文ファイル
著者
Uegatani, Yusuke
Koyama, Masataka 大学院教育学研究科 広大研究者総覧
NDC
数学
抄録(英)
In this paper, we will address the methodological problem of extending second-order models in radical constructivism. As a solution, we propose to convert second-order models to third-order viable first-order models. This conversion consists of identifying what information the students could not precisely access, in the case that their behaviors were the most rational in the situation. Because of this conversion, any converted model is expected to be viable, not only for the observer (first-order viable) and for the observed subject (second-order viable), but also for other persons (third-order viable). We will discuss the educational implications.
内容記述
Place; Hobart, AUSTRALIA Date; July 13-18, 2015
掲載誌名
Proceedings of the 39th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
4巻
開始ページ
257
終了ページ
264
出版年月日
2016-06-23
出版者
PME
ISBN
9781326664350
言語
英語
NII資源タイプ
会議発表論文
広大資料タイプ
会議発表論文
DCMIタイプ
text
フォーマット
application/pdf
著者版フラグ
publisher
権利情報
Copyright (c) 2016 left to the authors (Standard Copyright License)
部局名
附属学校部
教育学研究科



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