このエントリーをはてなブックマークに追加
ID 32101
本文ファイル
別タイトル
Educational Relevance of Using the Composition "Word Play II" as Learning Material : With a focus on improvisational expression and performing activities
著者
キーワード
performing activities
learning material
educational relevance
theater piece
演奏行為
学習材
教育的意義
シアターピース
NDC
教育
抄録(英)
In 2011, I composed "Word Play II" a composition which includes elements of improvisation and game activities. I felt it could be useful not only as a concert piece, but also as learning material in elementary school, junior high school and other education institutions because the composition encourages performers to make instant decisions involving improvisation and prompts them to observe and reflect on the performing activity itself. In the first chapter, I outline the piece "Word Play II". In the second chapter I explain the features of the piece, the compositional intention, and the music background. In the third chapter I consider the educational relevance of the composition based on the contents of the first and second chapters.
掲載誌名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
60号
開始ページ
63
終了ページ
71
出版年月日
2011-12-22
出版者
広島大学大学院教育学研究科
ISSN
1346-5546
NCID
SelfDOI
言語
日本語
NII資源タイプ
紀要論文
広大資料タイプ
学内刊行物(紀要等)
DCMIタイプ
text
フォーマット
application/pdf
著者版フラグ
publisher
部局名
教育学研究科
他の一覧



過去1年のアクセス数 : ?
過去1年の本文閲覧数 : ?


今月のアクセス数 : ?
今月の本文閲覧数 : ?