このエントリーをはてなブックマークに追加
ID 18485
本文ファイル
別タイトル
Development of naive personality perception
著者
林 智幸
キーワード
子どもの性格認知
心の理論
発達
child's personality perception
theories of mind
development
NDC
心理学
抄録(英)
Lay persons usually understand that the personality has consistency and causality. They also have the knowledge of what contents the personality consists of. Research of "theories of mind," which focuses on the developmental processes of the naive understanding of mind, suggests three stages : (a) alignment of actions (imitation) fosters the foundation of social cognition in young children (i.e., understanding that the mind causes behaviors, grasping the identity of a person, and discovering others' intentionality) ; (b) understanding of emotions helps young children learn causality and evaluative dimensions of behaviors ; and (c) older children and adults understand the consistency of personality and the evaluative dimensions of personality based on Big Five.
掲載誌名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
52号
開始ページ
297
終了ページ
303
出版年月日
2004-03-28
出版者
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
ISSN
1346-5562
NCID
SelfDOI
言語
日本語
NII資源タイプ
紀要論文
広大資料タイプ
学内刊行物(紀要等)
DCMIタイプ
text
フォーマット
application/pdf
著者版フラグ
publisher
部局名
教育学研究科
他の一覧



過去1年のアクセス数 : ?
過去1年の本文閲覧数 : ?


今月のアクセス数 : ?
今月の本文閲覧数 : ?