子どもの思いをのせた「子ども軸の道徳科」の授業作り : 学級活動と接続を図り,より望ましい学級集団を目指す
学部・附属学校共同研究紀要 50 号
57-65 頁
2023-03-31 発行
アクセス数 : 249 件
ダウンロード数 : 277 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 6 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/53770
ファイル情報(添付) |
AnnEducRes_50_57.pdf
1.16 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
子どもの思いをのせた「子ども軸の道徳科」の授業作り : 学級活動と接続を図り,より望ましい学級集団を目指す
|
タイトル ( eng ) |
Creating Classes for "Moral Education Centered on Children" That Features the Childrens Feelings: Forming Connections to Class Activities to Aim for More Ideal Class Groups
|
作成者 |
木村 純也
野元 祥太郎
|
収録物名 |
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
|
号 | 50 |
開始ページ | 57 |
終了ページ | 65 |
ページ数 | 9 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
|
抄録 |
Before moral education was considered a special class, classes on morality were given as general course units or package type classes. In this research project, we aimed to clarify the educational effect of including a learning process to engage in for a certain period of time centered on learning in moral education, in order to better form a class group. We observed changes in the students awareness regarding their class by implementing hyper QU tests. The results indicate d that this kind of learning process expands the students cognition of their class group. Furthermore, the results suggest that forming links to class activities w as effective for considering specific efforts to improve the group.
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学学部・附属学校共同研究機構
|
発行日 | 2023-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |