東部アフリカの教師教育者の応募要件 : マラウイとザンビアの比較
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 3 号
280-286 頁
2022-12-23 発行
アクセス数 : 239 件
ダウンロード数 : 88 件
今月のアクセス数 : 1 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/53404
ファイル情報(添付) |
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_280.pdf
3.08 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
東部アフリカの教師教育者の応募要件 : マラウイとザンビアの比較
|
タイトル ( eng ) |
Prerequisites for Teacher Educators in East Africa: A Comparative Study of Malawi and Zambia
|
作成者 |
下田 旭美
塚脇 涼太
|
収録物名 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
|
号 | 3 |
開始ページ | 280 |
終了ページ | 286 |
収録物識別子 |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
|
抄録 |
We identified the prerequisites for teacher educators in East Africa through a comparative analysis of the content of open recruitment documents for teacher educators in Malawi and comparable information from Zambia. In addition, we contrasted the results with three Southeast Asian countries: Thailand, Cambodia, and Vietnam. Upon tabulating the information, we found that regarding the role of teacher educators in all five countries we studied, we observed the terms “researcher” and “teacher of teachers.” Further, there are gradations in the way these roles are required. Based on the above findings, the direction of professional development for teacher educators in Thailand̶where the role of a “teacher of teachers” is needed, for example̶includes training related to student guidance, improving teaching skills, and mentoring. Conversely, in Cambodia, Malawi, and Zambia, where the role of “teacher of teachers” is required, it will be essential to take steps to support teacher educators’ research activities.
|
著者キーワード |
East Africa
teacher educator
Malawi
Zambia
東アフリカ
教師教育者
マラウイ
ザンビア
|
内容記述 |
本研究はJSPS科研費JP20K20831の助成を受けたものである。
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科
|
発行日 | 2022-12-23 |
権利情報 |
Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
|