デジタル時代のシティズンシップ教育カリキュラムの内容構成 : 学習者の政治参加を促すDigital Civics Toolkitの場合

学校教育実践学研究 28 巻 21-29 頁 2022-03-18 発行
アクセス数 : 476
ダウンロード数 : 279

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_28_21.pdf 505 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
デジタル時代のシティズンシップ教育カリキュラムの内容構成 : 学習者の政治参加を促すDigital Civics Toolkitの場合
タイトル ( eng )
The Characteristics of the Citizenship Curriculum in Digital Age: The Case of Digital Civics Toolkit to Promote Political Participation
作成者
神田 颯
今井 祐介
宇ノ木 啓太
藤井 結子
村田 一朗
両角 遼平
奥村 尚
河原 洸亮
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
28
開始ページ 21
終了ページ 29
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
This study aims to illustrate the characteristics of the US curriculum named Digital Civics Toolkit (DCT), which focuses on political participation in the digital age. We discovered the following four characteristics: (a) new forms of political participation in the digital age as a scope; (b) a sequesnce that requires more active involvement; (c) learning through students’ own political participation; (d) applying some activities to prevent over-enthusiastic participation.
著者キーワード
Digital Citizenship
Participatory Politics
Civic Engagement
Curriculum
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2022-03-18
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493