歴史的な見方・考え方のメタ認知を促す「学習としての評価」ツールの開発 : 中学校第2学年における「歴史的意義」を中核とした年間カリキュラムの足場かけ

中学教育 : 研究紀要 Volume 51 Page 1-10 published_at 2022-03-31
アクセス数 : 356
ダウンロード数 : 365

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
File
JourJrhighEdu_51_1.pdf 3.86 MB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
歴史的な見方・考え方のメタ認知を促す「学習としての評価」ツールの開発 : 中学校第2学年における「歴史的意義」を中核とした年間カリキュラムの足場かけ
Title ( eng )
Development of an "Assessment as Learning" tool to promote metacognition of historical thinking concepts: Scaffolding of an annual curriculum with "Historical Significance" as its core concept in the second grade of junior high school
Creator
TAMAI Shinya
Source Title
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
Volume 51
Start Page 1
End Page 10
Journal Identifire
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学附属東雲中学校
Date of Issued 2022-03-31
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623